Tips om te relaxen

Er zijn veel verschillende manieren om echt tot rust te komen. Het kan fijn zijn om lekker een stuk te wandelen of juist even helemaal niks te doen. Relaxen kan op vele manieren en is erg persoonlijk. De een zit liever stil waar de ander zichzelf compleet ontspant wanneer hij of zij op pad is. 

Een stoel om in te relaxen

Een fijne stoel om in te relaxen kan heerlijk zijn om na een lange dag op neer te ploffen. Een relaxfauteuil is een heerlijke stoel om in tot rust te komen. 

De relaxstoel is een luxe stoel, speciaal geschikt voor ontspannend zitcomfort en de beste ondersteuning van nek, rug en benen. Hij is in verschillende standen te verstellen, meestal met een voetensteun en meer opties, zoals sta-functie. Kortom: ondersteuning nodig voor je benen of rug? Merk je dat je lichaam meer comfort nodig heeft? Is het moeilijk om op te staan ​​uit een gewone fauteuil? Dan is de sta op stoel een goede keuze. 

Bij de aanschaf van een relaxfauteuil is een van de belangrijkste keuzes die u moet maken: Kiest u voor een handmatig of elektrisch verstelbare stoel?

De elektrisch verstelbare fauteuil is de eenvoudigste. Druk op de knop om de voetensteun omhoog te brengen of de rugleuning naar achteren te schuiven. Ze kunnen batterij of netstroom gebruiken. Bij gebruik van de hoofd stroom bron gebruikt de stoel een stekker om te werken, dus deze moet zich dicht bij het stopcontact bevinden. Elektrisch verstelbare stoelen zijn meestal duurder dan handmatig verstelbare stoelen.

Een handmatige verstelbare stoel is goedkoper maar is ook lastiger te bedienen. Het handmatig afstellen van de stoel kan op den duur best zwaar worden. Probeer daarom voor de aanschaf de verschillende stoelen goed uit in de winkel. U wilt immers geen stoel hebben die te zwaar is. De relaxstoel is juist bedoeld om tot rust te komen en moet geen schade aan uw lijf toebrengen. 

Buiten ontspannen

Wist je dat wandelen misschien wel de meest effectieve manier is om stress te verminderen? Wandelen kan het stresshormoon cortisol in het lichaam verwijderen. In tegenstelling tot fietsen en hardlopen, zal wandelen je vertragen en vertragen. Lopen heeft niets te maken met snelheid, afstand of prestatie. Het gaat over leven in het moment. Je ruikt het bos, voelt de wind en ziet de mooiste bloemen. Doordat er tijdens inspanning meer zuurstof in het hoofd komt, wordt de hersenactiviteit gestimuleerd bij de verbindingen tussen hersendelen en de aanmaak van nieuwe hersencellen. Stress, depressie en angst worden zo verminderd. Als je in een stressvolle periode zit, is wandelen in de natuur een ideale manier om te ontspannen.

Een wandeling in een groene omgeving zorgt voor extra ontspanning. Studies hebben aangetoond dat groene landschappen de serotoninespiegel verhogen. De combinatie van wandelen en dan in een groene omgeving zijn is helemaal geweldig. Zoek daarom een park of bos op om lekker te ontspannen. 

Ook is buiten wandelen natuurlijk hartstikke goed om lekker fit te blijven. Het wandelen helpt niet alleen tegen de stress maar ook om blessures en ziektes te voorkomen. De buitenlucht bevorderd het imuunsysteem bovendien. Uit onderzoek blijkt dat op z’n tijd een half uurtje lopen je weerstand zodanig verbetert dat je effectief minder vatbaar bent voor de griep. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *